shutterstock_1681344493.jpg
 

KOM OCH ARBETA MED OSS

Mjukvaruutvecklande konsulter! 

Vi kommer utöka vår verksamhet med egna konsulter under 2022 och vi söker nu utvecklare som är nyfikna på nya utmaningar.


Vårt erbjudande är enkelt;

  • Vi lovar att erbjuda väl matchade och utvecklande konsultuppdrag hos våra kunder, som passar dig och vår kund.

  • Du får möjlighet att påverka utformningen av din lön, ersättning och utveckling så det blir optimalt för din privata situation.

  • Du kommer tidigt in i verksamheten så din påverkan blir stor på bolagets inriktning och utveckling.


Våra kunder är små och medelstora bolag inom skiftande branscher, främst verksamma i Göteborgsområdet. Vi har varit etablerade som konsultbolag sedan 2011 och löst uppdrag för frilanskonsulter sedan 2019. Men nu vill vi bli fler!

Så vi söker dig som

  • har från några års upptill 25+ års erfarenhet av mjukvaruutveckling

  • har med dig kunskaper inom Java/.Net/GO/C++ , Rect/Angular/Javascript/Vue etc

  • som verkligen gillar att vara konsult och ha varierande utvecklande uppdrag

  • har en skön personlighet, öppet sinne och bra energi

  • och som vågar hänga med på en ny resa!


Vi som driver Pelagia har båda jobbat 25+ år med att leda och driva olika verksamheter, bland annat flera konsultbolag. Vi har erfarenhet och insikt från insidan vad som är viktigt för våra konsulter och våra kunder. Vi vill nu ta med oss det in i vårt konsultbolag och bygga utifrån det. Vi vill driva ett bolag med ledorden – enkelhet, delaktighet & hållbarhet.

Så om du är intresserade av att hänga med på en kul resa – skicka en introduktion av vad du kan bidra med och ett schysst CV så tar vi en kontakt efter det!

Tack för ditt meddelande!

 

KOM OCH ARBETA MED OSS

People first - rekrytering & search

Vi ser igen ett ökat behov inom både rekrytering och konsultuppdrag, så jag söker nu en deltids/heltidsanställd kollega som vill jobba tillsammans med mig och våra kunder.


Arbetsuppgifter kommer formas efter kundernas behov och våra kunduppdrag men det kommer handla om att lösa uppdrag inom våra kärnområden - professionellt rekryteringsstöd och kompetensförstärkning till våra kunder. T ex;


  • search, screening och intervjuer av kandidater för rekrytering till och för våra kunder

  • konsulthantering och förmedling av frilanskonsulter

  • onboarding av nyanställda och konsulter hos våra kunder, uppföljningar av konsultuppdrag, support till linjechefer etc


Kunderna är små till medelstora bolag, ofta i stark tillväxt inom IT-området. Det kan vara både start-ups och mer etablerade verksamheter. Vi kommer jobba både tätt tillsammans och på eget håll – för och med våra kunder, kandidater och konsulter.


Vi är också verksamma inom ledningsstöd och ledarutveckling så för rätt person finns det alla möjligheter till en spännande egen utveckling. Är du helt ny på området kommer jag coacha och stötta dig med uppgifterna.


Så jag söker dig som

  • är genuint intresserad av människor – på riktigt

  • kan läsa individer ”mellan raderna”

  • kan se potentialen i andra och fånga in vad som triggar personer till att göra det där extra

  • uppskattar transparens och enkla lösningar

  • är snabb i tanken och kan agera självständigt

  • verkligen tycker det är kul att vara i navet mellan kunder, kandidater och konsulter och som aktivt vill finna de bästa lösningarna för alla inblandade.


Sen är det väldigt bra om du har en grundförståelse inom IT/teknik och vet vad React, Javascript, C#, Java, Scala, Python, Cloud, CI/CD, Scrum, Figma, Sketch och ett antal andra buzzwords handlar om.


Är du 2a eller 3e års student på högskola/universitet och vill jobba extra/deltid? Perfekt! Vi hittar en bra lösning som funkar dig och dina studier.


Din erfarenhet sedan tidigare kan komma från flera håll men HR, rekrytering, IT eller konsultbransch är så klart grymt bra. Men antal års erfarenhet är mindre relevant - det absolut viktigaste är att det klickar mellan dig och mig! 😊


Hör av er med en inspirerande ansökan, så hör jag av mig!

Charlotte

Tack för ditt meddelande!